Pamplona tot Puenta la Reina 25,59 km

11 september 2019 - Puente La Reina, Spanje

IMG_20190911_123046IMG_20190911_124049IMG_20190911_124529IMG_20190911_132448IMG_20190911_160437

IMG_20190911_160517

Jullie vragen je wellicht af hoe het me vergaat.... Wel, al bij al voel ik me super. De eerste dagen heel emotioneel, ik kon bijna niets over mijn lippen krijgen. Het overvalt me met momenten nog. Verder zit het met de moraal top. Ik heb me nog geen moment afgevraagd 'waar ben ik aan begonnen'. Lichamelijk... Dat is een ander verhaal. De eerste 2 dagen hoofdpijn, gisteren en vanmorgen deed heel mijn lichaam pijn. Nog maar niet te spreken van mijn teennagels. Denk dat er enkele zullen sneuvelen....

Slapen? Weinig... Zeker als je een kamer met Spanjaarden deelt. Noem ze gerust respectloos en als je dan in een piepend bed ligt boven een man die snurkt en scheten laat alsof hij thuis is... Hopelijk is dit een uitzondering. Vandaag verwen ik mezelf eens lekker (ik ben tenslotte jarig) en heb een kamer voor mij alleen met een heerlijke douche en zachte handdoeken 😊.

Vanmorgen om 8u mijn tocht aangevat na een ontbijt van toast en kaas en een croissant. Via de Plaza de Torres loop ik richting Puenta de la Magdalena en langs de vestingswanden door de poort richting het citadelpark en de universiteit. Om Pamplona uit te komen loop je natuurlijk over beton en door stedelijk gebied. Eens de stad verlaten te hebben gaat de tocht via een grindpad tot Cizor Menor. Ik ben vandaag duidelijk niet alleen, waarschijnlijk vanwege mijn iets latere vertrek. Een beetje te druk naar mijn zin, dus een beetje vaart gezet...  Al raak je natuurlijk nooit iedereen kwijt...

Langs de flank van de berg omhoog richting het windmolenpark en Alto del Perdon (771 m) waar de schitterende ijzeren pelgrims staan. Wat een uitzicht en wat een wind... Eens hier aangekomen gaat het steil bergaf met de wind (veel wind) in de rug via een steenachtig pad (zie foto), wat de afdaling absoluut niet gemakkelijk maakt. Gelukkig draag ik vandaag sandalen (om mijn tenen te sparen) en heb ik wandelstokken. Beneden gekomen gaat het via een aangenaam wandelpad tussen de amandelbomen en via veldweggetjes richting Uterga, Muruzabal, Obanos om uiteindelijk na een kleine 5u in Puente de la Reina met zijn mooie brug uit de 11de eeuw over de Arga aan te komen.

Vandaag logeer ik in Hotel El Cerco.

1. Karin Digneffe:
    11 september 2019
    Hey meisje, fijne verjaardag en genieten van een zalig zacht bedje. Blij te horen dat je moreel sterk staat, de zere voeten en knoken ...lekker warm douchke. Echt petje af voor je!!! Slaap zacht 😘
  2. Cornelius Bekers:
    11 september 2019
    Een gelukkige en zalige proficiat omdat je jarig ben tijdens de bedevaart...dank voor je foto, An! De bedevaart naar Medjugorje verliep vlot en vruchtbaar als begeleider-pelgrim. Wat zullen we veel aan mekaar kunnen vertellen!
  3. An Bekers:
    13 september 2019
    Inderdaad Cor... Wat een verhalen zullen we hebben. Ben oprecht blij dat jouw bedevaart als pelgrimbegeleider vlot verlopen is.
  4. Pascale van Gastel:
    11 september 2019
    Amai An, zoveel respect! Ik begrijp de emoties volledig! Wens je heel veel sterkte toe en hopelijk geen zere voetjes vandaag! Dikke kus en goede nachtrust gewenst! 😘😘😘
  5. Ad Huizing:
    11 september 2019
    Van harte gefeliciteerd en geniet van de luxe van privacy. Ik ga je blog met plezier volgen omdat je vlot en pakkend schrijft. En uit voorpret, omdat deze Camino op mijn lijstje staat voor april 2020.
    Buen Camino Peregrina.
  6. An Bekers:
    13 september 2019
    Hallo Ad, bedankt voor je berichtje. Hoop dat je voor bereidingen voorspoedig verlopen en je een even mooie tocht mag ervaren.
  7. Inge:
    11 september 2019
    Toppie om mee te mogen volgen! Je ziet er goed uit op de foto! Geniet nog van je verjaardag en je rustige hotelkamer !!
  8. Peregrinofrans:
    An, parabéns

Buen Camino
  9. Isa Bekers:
    11 september 2019
    Laat op de dag toch nog een gelukkige verjaardag!
    Heb je tot hiertoe al heel goed gevolgd! Je vertelt eerlijk alle wel en wee! Het is toch een hele onderneming hé. Pijnlijke teennagels? Morgen succes dan op sandalen en niet teveel meestappers. Heel begrijpelijk dat je geregeld liever allleen loopt. Zelf ondervonden tijdens dat stukje dat ik aflegde.
  10. John Cranwell:
    11 september 2019
    Hey you really are doing very very well I'm impressed... looks like you are enjoying as well which is even better. 😎

I was out in the mountains today to celebrate my mum's birthday even though she's not with us anymore and managed 30 km in around 2000 m which was incredible as I seem to have plenty...
    I'm loving having the Old me back...
    Looking forward to hearing how you've been getting along as I can't read your posts.
    Many many blessings and thanks for sharing.
    John 🙏
  11. Marleen:
    12 september 2019
    Hey An, een dag te laat en ik wens je dan maar een gelukkige after birthday 💐🤓 Arme teentjes! Misschien kan je je voeten in een emmer warm water stoppen waar je wat keukenzout aan toevoegt? 👣Moedig, heel moedig! De pijn verbijtend en genietend van al dat moois op je pad! Je doet het toch maar 💃