Arzúa tot O Pedrouzo 20,13 km

4 oktober 2019 - O Pedrouzo, Spanje

Gisteren nog boodschappen gedaan (namiddagsnack, pizza en ontbijt) en nog even het dorp ingelopen. Niets te zien. Het is miezerig weer, dus in de refter bij aangeschoven bij Christian, Chris (UK) en Ron (Duitsland). De twee laatsten hebben elkaar enkele jaren geleden ontmoet op de Camino de Levant (van Valencia tot Santiago de Compostela). Ze wandelen nu samen de Camino Primitivo die start vanuit Oviedo en samenkomt op de Camino Francés in Meride. We hebben hele fijne gesprekken gehad tot het drietal ging eten. Ik heb mijn pizza opgewarmd en gegeten. Wat later is Luciano bij me komen zitten en heb ik met hem nog bijgekletst. Luciano heeft net zijn ontslag gegeven en gaat voor twee jaar in Dubai werken. Hij is projectmanager voor een bouwfirma.

Vanmorgen om 5u30 (jawel 5u30 😱🤔🙄😴) gewekt door de 4 Aziaten en 4 Spanjaarden tot ik het om 6u30 voor bekeken heb gehouden en deze blog ben beginnen schrijven. Tja, als je 20 kilometer voor de boeg hebt, kan je beter extra vroeg en in het donker op pad gaan 🤔.

Ik was van plan eens lekker lang uit te slapen tot kwart voor acht, niet dus.... Hopelijk morgen meer geluk 👍👍👍.

Om kwart voor acht mijn ontbijt gegeten en een lunchpakket klaargemaakt. Ingepakt en om iets over acht op pad gegaan. Over onverharde bospaden gaat deze etappe vaak door bossen en glooiend landschap. Er hangt weer wat mist deze ochtend en het heeft afgelopen nacht flink geregend.

IMG_20191004_083419IMG_20191004_084129IMG_20191004_084154

door talrijke gehuchten en dorpen. In één ervan (na 7 km) spring ik gauw binnen om één van mijn verplichte stempels te bemachtigen.

IMG_20191004_090320

Als ik daarbuiten kom, loop ik Tim, Stefano en Annelee (Canada, maar geboren en getogen in Zuid-Afrika) tegen het lijf. Ik loop met hen verder tot Brea (ik heb nu 3/4 van mijn etappe afgelegd) en het is tijd voor een pauze. Ik neem een koffie.

IMG_20191004_104119

Christine, de dame die 'Ultreia' voor me zong in Samos is er ook en ik maak met haar een praatje. Tim heeft sinds gisteren een dikke blaar op zijn voet en grote teen en verzorgd deze ondertussen. Wat een pech, zo net voor het einde... Even later komt Morgane (Frankrijk) erbij zitten, zij is al sinds 20 juli onderweg, heeft 1500 km in de benen. Ze ziet er overigens ongelooflijk goed uit! Ik drink nog een heerlijke homemade limonade met gember en ga verder op pad met Tim. We lopen door eucalyptus bossen en proberen wat kleur te ontdekken tijdens het wandelen.

IMG_20191004_111211IMG_20191004_113609

IMG_20191004_115529

Even voor O Pedrouzo moet ik van de camino af en verder langs de hoofdweg, nog een kleine 800 meter. Ik neem afscheid van Tim, hij wandelt nog 8 km verder. We geven een dikke knuffel en twee kussen. Waarschijnlijk zien we elkaar niet meer morgen, maar je weet maar nooit.

1. Catherine cassiers:
    4 oktober 2019
    is morgen de grote dag dat je aankomt? dan wens ik je een dikke proficiat, en ik hoop van harte dat deze trip alles heeft waargemaakt, dat je ervan verwachtte.ik wens je ook een goede start op je nieuwe werk, en hoop dat we elkaar nog eens zien als je terug bent.ik heb elke dag genoten van je blog. knuffel!
  2. An Bekers:
    4 oktober 2019
    Morgen is de grote dag.... Het is veel meer geworden dan dat, want het overstijgt alle verwachtingen. Vooral omdat je niet weet wat je te wachten staat.... Bedankt voor je bericht en we spreken gauw af. Het is veeeel te lang geleden. Dikke knuffel terug xxx
  3. Anny:
    4 oktober 2019
    Goede middag , daar sluit ik me bij aan . Je mag trots zijn op jezelf . Vooral op de tijd dat je de afstand hebt afgelegd . Als je ongeveer weet hoe laat je toekomt op het plein , kunnen we zien hoe goed dat je er uitziet . De beelden worden om de halve second verwisseld . Geniet nog van santiago . ( ga je nog naar zee ) waar Jacobus is aan gespoeld . Grtjs anny
  4. An Bekers:
    4 oktober 2019
    Ik denk ongeveer tegen de middag 12u30 toe te komen. Ik denk erover om zondag de bus naar Finistère te nemen.... Maar daar is hij niet aangespoeld, hé.
  5. John Cranwell:
    4 oktober 2019
    Goodness me you've almost done it! My words are difficult to form thinking about what you've achieved.... what you experienced in land and nature, people and places, community and sharing, innerwork and acceptance for what is...

As I said to you before or I am so so proud of you! I really hope that this will be the making of you in all ways.... you have made this amazing journey possible I just being you challenging yourself.... but continuing to share a smile of wonderful achievement.

You are special An you really are....

Looking forward to speaking with you about it all in the not too distant future...

So enjoy the last 19 km and the whole experience of the cathedral and the surrounding City.... much love and blessings to you. 🙏❤🙏😎 John
  6. An Bekers:
    4 oktober 2019
    Thanks again for these kind words, John.
    I'm going to enjoy my last 19 km and it is going to be such an emotional moment.... The last walk here.... What shall I do on sunday....
    Take care, John ! 🙏🙏👋
  7. Pascale van Gastel:
    4 oktober 2019
    Amai An, hier heb ik geen woorden meer voor ... dat gaat zo’n emotie worden ... maar wat mag je daar fier op zijn! Heb het al eerder gezegd; dit draag je mee voor de rest van je leven! Geniet er met volle teugen van morgen! Dikke knuffel! 😘😘😘
  8. Isa Bekers:
    4 oktober 2019
    Ongelooflijk hoe je het traject zo een korte tijd hebt afgelegd. Koester de laatste kilometers! Ontvang de warme gloed bij het binnenkomen van de kathedraal. De emotie zal groot zijn!
  9. Karin Digneffe:
    5 oktober 2019
    Overweldigende emoties komen eraan na je ijzersterke prestatie. Geniet ervan. !!!! 👍👍👍👍
  10. Tom Bekers:
    5 oktober 2019
    Duizend maal proficiat van ons allemaal hier aan het thuisfront, An! Je hebt het gehaald :)
    Geniet van het zalig gevoel!