Espinal tot Pamplona 37,16 km

10 september 2019 - Pamplona, Spanje

Vandaag een uitdaging om 'u' tegen te zeggen. Een etappe van 37 km tot Pamplona. Ik bleek echter niet de enige te zijn. Gisterenavond nog verder kennis gemaakt met Kathy (Kathleen) en Michelle uit Canada en Andreas uit Italië. Zij gingen dezelfde afstand afleggen. Na een heerlijk ontbijtbuffet omstreeks 7u40 op pad gegaan, in de gietende regen. Gelukkig was ik er op voorbereid. Over bos- en veldpaadjes bereik ik de Alto de Mezkeritz (922m), waarna ik een dicht beukenbos induik. Het bospad gaat over in een betonpad en steenslagpad. Tot Linzoàin. Verder bergop en bergaf richting Zubiri. Daarna een minder stuk langs het afvalterrein van een magnesium fabriek tot Ilaratz en Ezkirotz waar ik even de mooie schuilhut induik om te eten en meteen het gezelschap heb van 3 katten. Verder via Larrasoana langs de oever van de rivier over glibberige rotspaden tot de middeleeuwse brug van Trinidad de Arre. Dan wordt de Camino stedelijker, dwars door Burlada (waar zelfs ik niet kan verloren lopen, zie foto). Zo kom ik via de Puente de la Magdalena Pamplona binnen gewandeld. Na een wandeltocht van 6u52 beweegtijd. Hier logeer ik in Hostel Xarma.

1. Pascale van Gastel:
    10 september 2019
    Amai An, stevig! Hopelijk kan een goede nachtrust je weer fit krijgen voor morgen! ;-) Knap! X
  2. Marie-Christine Van Rooy:
    10 september 2019
    Knap gedaan, An! Je bent in een mooie streek. Geniet ervan!
  3. John Cranwell:
    10 september 2019
    Yet more beautiful photos had a happy smile on your face... really good to see.
    Now that you are in the wonderful Basque Country... enjoy the Rolling Hills and the hostelries... well done everything today.
    Blessings An. Om shanti...John 🙏
  6. Karin Digneffe:
    Wat een tocht!!! 👍👍👍zalig slapen 😘😘
  7. Petra:
    10 september 2019
    Amai zo knap van jouw RESPECT so proud of you slaap lekker.😍
  8. Xandra van Meel:
    10 september 2019
    Flinke wandeling in de beentjes! Neem tijdig rust en geniet verder van je mooie tocht! Go for it, An! 💪
  9. Isabelle de decker:
    10 september 2019
    Het ziet er naar uit dat je er van geniet👍👍💋
  10. Erna Voets:
    10 september 2019
    Inderdaad een pittig dagje vandaag An! Geniet van je welverdiende rust, lang zal je niet wakker liggen na zo'n wandeling! Slaap lekker! x
  11. Tom Bekers:
    11 september 2019
    Happy Birthday! Lots of love from all of us on the homefront.