Kwaaltjes en moraal

16 september 2019 - Villafranca Montes de Oca, Spanje

Hoe gaat het met me?

Met de moraal zit het goed. Ik heb er zin in om elke dag weer op pad te gaan naar een andere bestemming. Ik geniet van de toevallige ontmoetingen, het landschap, de uitdaging en de momenten alleen.

De ontmoetingen gaan als vanzelf. Spontaan, niet te verklaren. De meeste mensen loop je gewoon voorbij met een 'Buen Camino' of 'Goeiedag'. Bij anderen voel je spontaan dat er meer in zit. En dan ga je aan de praat.... Heel bizar... Onverklaarbaar....

Lichamelijk? Mijn tenen krijgen nu dagelijkse verzorging. Ze doen niet meer pijn, maar zijn nog niet helemaal genezen. Vandaag voor het eerst mijn loopschoenen aan getrokken. En dat ging super.

Vanavond wel last van krampen in mijn linker kuit. Die heb ik goed gemasseerd en morgen goed stretchen voor vertrek, want ik begin met een klim en heb de volgende 2 dagen 40 km op het programma staan.

Verder vertrek ik heel vroeg om ten aller laatste tegen 15u op mijn bestemming toe te komen. Meestal arriver ik rond 13u30. Dat geeft me ruim de tijd om mijn lichaam te laten herstellen en uit te rusten. Maar natuurlijk zijn telkens die laatste 5 km er nét te veel aan. Je rug en schouders doen pijn en meestal moet je ook nog eens bergop.... Maar als je dan even je bed in kan om wat te lezen of slapen, kan je tegen 17u weer op pad. Het dorp of de stad verkennen, eten en drank inkopen voor de volgende dag en iets gaan eten.

Wat is het lastigste?

Goed slapen. Maar sinds 2 dagen speel ik mindfulness muziek, de ganse nacht door en nu slaap ik veel beter in en val makkelijker terug in slaap als ik 's nachts ontwaak (terwijl ik de eerste dagen soms van 3u tot 5u wakker lag.

1. Pascale van Gastel:
    16 september 2019
    Amai An, je klinkt echt OK! Wauw! Tof! Geniet er dan nog maar met volle teugen van! En fantastisch dat je nu beter slaapt! Slaapwel en tot morgen! 😉👍😘
  2. Cornelius Bekers:
    16 september 2019
    Vandaag 16 september...mijn naamfeest...paus Cornelius ...twee jaar paus en door de keizer in ballingschap ...Cor!