Santo Domingo de la Calzada tot Villafranca Montes de Oca 35, 33 km

16 september 2019 - Villafranca Montes de Oca, Spanje

IMG_20190916_063802IMG_20190916_075025IMG_20190916_075428IMG_20190916_080237IMG_20190916_080348IMG_20190916_080941IMG_20190916_173224IMG_20190916_083927IMG_20190916_102330IMG_20190916_122019IMG_20190916_124443IMG_20190916_115725

Jullie vragen je wellicht af hoe het met het trio Michelle, Kathy en Andrea gaat... Wel Michelle en Kathy liggen een stuk voorop. Michelle heeft slechts 2 weken om zo ver mogelijk te geraken en dus hebben ze elke dag minimum 30 km afgelegd en hebben het lastige stuk van Logrono per taxi afgelegd. Zij bevinden zich momenteel op 13 km van mij en zullen morgen ook in Burgos arriveren, zo verneem ik net.

Andrea lag dan weer achterop vanwege pijnlijke blaren onder zijn voet en moest wat rusten. Hem ontmoette ik gisterenavond in hetzelfde restaurant en we hebben samen gegeten. Hij heeft ook een taxi genomen om een stuk te overbruggen.

Vanmorgen om 06u15 op pad gegaan en jullie zien op de foto hoe donker het nog was. Het was ook erg gemist, wat het zicht nog verminderde. José uit Madrid voelde zich onzeker en heeft me opgewacht om samen verder te stappen. Vier ogen zien uiteindelijk meer dan twee. Hij loopt ook zijn 1ste Camino en doet nu de helft, in het voorjaar van 2020 de andere helft. We hebben samen 17 km afgelegd (halfweg de volledige etappe), nog samen gepicknickt en toen ben ik alleen verder doorgestapt . José had ook voetproblemen en ging een versnelling lager wandelen.

De etappe van vandaag liep volledig op enkele meters van de snelweg over goed begaanbare veldwegen. Je hiervoor volledig afsluiten lukt niet. Gelukkig was het landschap met de mist adembenemend mooi, wat een aangename afleiding vormt van het verkeer.

Eens het dorp Granon gepasseerd te zijn, verlaat ik weldra de Rioja regio en wandel ik de regio Castilla y León binnen. De wijngaarden liggen nu achter me en maken plaats voor zonnebloemen (uitgebloeid) en graangewassen (geoogst). Wat moet het hier in de zomer mooi zijn! Na vervolgens Redecilla del Camino en Villamayor del Río doorgelopen te zijn, arriveer ik in Belorado waar ik halt hou voor een kopje thee. Ik heb nu nog een 13 km te gaan tot Villafranca Montes de Oca. Gelukkig liggen er nog enkele dorpjes op de route die ook voor wat afleiding zorgen (Tosantos, Villambistia en Espinosa del Camino).

Het is de ganse dag droog gebleven, maar nu regent het al enkele uren. Na een lange rustpauze heb ik nog wat inkopen gedaan voor morgen en voor vanavond een pak chips, een drankje en een pizza. Dat heb ik verdient 😋.

1. Karin Digneffe:
    16 september 2019
    6.15 echt nog wel donker ... ik ook liever met 2. Gelukkig aan de regen ontsnapt tijdens je tocht vandaag.! Goed rusten en morgen opnieuw genieten ondanks de misschien zere voeten en benen xx
  2. Pascale van Gastel:
    16 september 2019
    Ik vraag me vooral af hoe het met jou gaat! Het klinkt allemaal nog OK, maar toch curieus wat er allemaal in je binnenste omgaat ... Ook de lichamelijke kwaaltjes zullen er wel zijn, maar daar zwijg je voorlopig in alle talen over 😉 Als je je tempo kan aanhouden, zal het voorlopig nog wel gaan zeker?! Weer goed rusten en goed slapen! Take care! 😘😘😘
  3. Tom Bekers:
    16 september 2019
    Volhouden, An! Goed bezig :)
    Groetjes van het thuisfront en... slaap lekker!
  4. Marleen:
    17 september 2019
    Ola, gij loopt er iedereen af 💪💪💪
    Moedig en een stevige dosis doorzettingsvermogen tonend, pijn verbijtend en ondertussen genietend van compagnie en omgeving ... sterk, heel sterk.
    Geniet van je chips en de cola. Dubbel en dwars verdiend!!